tirsdag 25. mai 2010

Hva vil morgendagen bringe?



Etter enda en ganske så søvnløs natt, startet dagen ganske så hektisk også.


Jeg kan ikke huske siste jeg sov en hel natt.
Sander er så urolig om nettene og sover lite.
Så da blir det problemer på morgenen for både meg og han med å komme oss opp.
Arian som sover som en stein er morgengullet mitt og vekker meg bestandig.
Herlige blide gutten til Mamma!
Vi var ikke i barnehagen før i halv 8 tiden.
Høres ikke så ille ut, men for oss blir det litt kaos da Sander er vant til å bli levert nede på avdelingen sammen med Arian ca kl 7.15.
I halv 8 tiden må han leveres oppe på sin egen avdeling og da blir han ganske forvirret og sint. Rutinebrudd er ikke noe han liker.
Heldigvis er de fullt klar over dette i barnehagen, så han fikk være nede å leke med Arian en stund selv om de andre var gått opp.

Senere på dagen fant jeg ut at Nav har stoppet utbetalingen av sykepengene mine for at jeg ikke har arbeidsgiver. Dette hørtes rart ut for meg.
Jeg har levert sykemelding frem til den 13 Juni.
Har jobbet som vikar i en 100% stilling og ikke hatt fast jobb.
Men jeg har vel krav på sykepenger uansett?
Har allerede fått utbetaling for forrige måned, så jeg skjønner ikke hva de roter med.
Dette gjør bare stresset jeg føler ifra før av enda værre.
Jeg har to barn og en husleie som skal betales innen den 1. Juni.
Dette skal de få høre imorgen, da jeg nå egentlig er skikkelig irritert.
De kunne i alle fall gitt meg beskjed før jeg selv ringte, slik at jeg visste om dette.

Bilen er også helt kaputt. Har vel skiftet det som går an å skifte, men enda går den kjempedårlig.
Skulle tro det var en Ole Brum i tanken på den bilen sånn som den brummer.
Fine Opel traktoren min!
Leste på Wikipedia at Opel produsete symaskiner før de begynte med biler.
Tror egentlig det er en symaskin jeg har stående her ute på parkeringen.
Kanskje jeg bare må skifte nål?

Le kan jeg fortsatt, selv om alt er litt kaotisk.
Kan vel være søvnmangelen som bringer latteren frem?
Ikke vet jeg.
Sater på at dagen imorgen bringer med seg noe mer positivt.
Og håper på en rolig natt, med sammenhengende søvn.
Har tenkt litt på det med avlastning på ungene, eller i alle fall Sander.
Men vet ikke hvem jeg skal prate med om dette.
Får vel høre om de kan hjelpe meg på PPT.
Siden jeg syns jeg husker at det var der de snakket om det med meg først.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar