onsdag 4. august 2010

Regnbort dag eller solglimt dag?

Regnet øser ned om dagene her. Solen tittet forsiktig frem idag, men trakk seg fort tilbake. Kanskje det blir bra i helga?
Vi har hatt en ganske dårlig sommer med få godværsdager. Men gud så fort disse månedene har gått. Det har skjedd så mye på kort tid.
Guttene blir større og mer selvstendige. Arian har virkelig kommet i trassalderen og skal klare absolutt alt selv.
Veldig fint at han prøver, men av og til er jeg nødt til å hjelpa han og det liker han ikke i det hele tatt.
Jeg har mange ganger måttet dra på smilebåndet av å observere han mens han styrer med sitt. Prøver på å vaske kopper og klær. En skikkelig liten hermegås er han. Snakker som en foss gjør han også. Herlig>

Sander kommer seg også veldig fint med språk og er mye flinkere til å forklare hva han vil og mener. Raserianfallene har begynt å roe seg og han er for tiden ganske lett å håndtere. Bare man er flink å snakke med han og forklare hva som skjer i god tid før det skjer ser det ut til at han takler det meste ganske bra. Han har fått en "yndlingslek".
Han går på badet, setter troppen i vasken og fyller opp med vann. Så bader han bilene sine. Jeg har til tider måttet låse baddøren for han har laget litt oversvømmelse et par ganger.

Akkurat nå er ungene i barnehagen og jeg sitter hos Mamma og låner internett. De flytter til Sverige om ikke så alt for lenge. Gruer meg litt til det siden jeg er vant til å ha dem i nærheten.
Men skal prøve å reise opp på besøk til dem omentrent hver ferie jeg har fra skolen. De skal flytte til Övertorneå. En nydelig plass i Norrbottens län der jeg har bodd store deler av mitt liv. Sommeren der er nydelig og vinteren ekstremt kald.

Den 10 August begynner jeg på Høgskolen her i Narvik. Er så spent at jeg tror jeg kreperer snart! Har fått innvilget stipend og lån. Og idag har jeg vært på nav å søkt om utdanningsstønad. Så da er alt i boks. Må bare vente på svar på denne siste søknaden.

Når jeg ser ut nå har sola kommet tilbake og varmer kjempegodt på ryggen min gjennom vinduet her. Tror jeg skal avlsutte og heller gå ut å nyte varmen så lenge det varer.
Håper på en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar