onsdag 11. august 2010

Å være student

Nå har vi bare vært to dager på skolen da, men allerede stortrives jeg som bare det. Blir kjent med masse nye, trivelige folk både i klassen og ellers på Høgskolen.

Vi er en ganske stor klasse og faktisk en del gutter også! Noe som ikke er så vanlig på sykepleie bachelor.
Bra at mannfolkene begynner å se veriden av det yrket også synes jeg.

Første skoledag var Tirsdag den 10.August. En herlig dag med masse sol!
Vi ble delt opp i grupper og hadde omvisning på skolen, navneleker og masse annet. På ettermiddagen ble det grillet lam og biff med tilbehør.
Det var helt nydelig mat!

Idag har vi fått en slags innføring i hva sykepleier utdanningen dreier seg om. Bøker osv... Mye foredrag, men jeg synes det er veldig intressant.
Gleder meg til vi kommer skikkelig i gang med undervisning og oppgaveskriving.

Sander og Arian er som vanlig i barnehagen og merker vel ikke så mye til at Mamma har blitt student. Men de merker nok at jeg er veldig glad om dagene.
Jeg føler at jeg har så mye å være glad for!
To nydelige gutter, en herlig kjæreste og en kjempeflott klasse som jeg tror jeg kommer til å stortrives med! Dagene går i jo ett når man har det bra merker jeg.

Etter middag idag var vi i en barnehage på Ankenes og lekte sammen med Mats og lille Nora. Det var morsomt, men kjenner på kroppen nå når ungene har tatt kveld at jeg har hatt en lang dag. Skal bli godt med litt søvn og tar nok tidlig kveld.

På Fredag skal de nye studentene på bytur. Det er vel en slags omvisning på uteplassene i byen.
Jeg skal hive meg med på det tror jeg, selv om jeg er ganske kjent her fra før av. Er jo gøy å bli bedre kjent med folk i klassen.

Siden vi har så få uteplasser her i byen får vi vel bare ta oss en runde og så repetere litt etter hvert sånn at "omvisningen" tar mer enn 10 minutter.
Etter hvert kan det jo hende at noen glemmer at de faktisk har vært i samme bar opptil flere ganger på en kveld.

Jeg gleder meg virkelig til disse årene fremover som student.
Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med ungene i praksisperioden på 8 uker i år.
Da må jeg jobbe både dag, ettermiddag og noe natt.
Trenger noen som kan ta vare på ungene da.
Hente dem i barnehage, gi dem middag, legge dem og passe på.
Tante Linda og Toivo har tilbudt seg, men de skal jo snart ha smått selv så da får de nok annet å gjøre om dagene :-)
Får tenke litt på det. Er jo ikke hvem som helst som kan gjøre det.
Det må være noen i familien som kjenner ungene godt og som jeg kan stole på. Vanskelig å ha lite familie som bor i nerheten.
Men det må vel ordne seg på et vis. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å gi opp.

Nå skal jeg snart ta kveld. Er sliten og gleder meg til en ny dag imorgen.
Da skal vi på tur til Beisfjord og gå opp imot Lillevannet (Om jeg husker rett).
Det blir trivelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar