torsdag 14. oktober 2010

Kong vinter og sykepleierdåp

Det er minsugrader og snø her og jeg har enda ikke fått skiftet om til vinterdekk. Det skal gjøres idag!

Herlige Fredag. Hadde vært herligere hvis jeg ikke hadde så mye å gjøre i helgen. Men det får man ta som det kommer.

Akkurat nå sitter jeg på skolen og skal snart åpne Anatomiboka. Helt utrolig å føle at man har kontroll på det faget. Godt! Her stresser vi oss igjennom boka på ca 4 måneder og har eksamen 16 Desember. Da må man bruke mye tid på lesing slik at man får med seg alt. Jeg føler at å lese er omentrent det eneste jeg gjør om dagene.
Vi har nettopp hatt Hygiene eksamen også. Det blir spennende å se resultatet på den i neste uke.
Skriveoppgaven om taushetsplikt ble godkjent, og det var jo enda godt!
Føler at ting går rundt og at jeg henger godt med. Trives fortsatt kjempegodt og er ovebrevist om at jeg har valgt rett vei å gå.

Dagene går jo mest i skole. Men ungene har jo all fokus på ettermiddagene og kveldene.
Igår var vi ute å spiste og handlet inn vinterklær. De var så flinke og lette å ha med seg rundt omkring på butikkene. Merker at de begynner å bli større og det er så gøy med alle nye ord og setninger.
Sander babbler mye enda, men har også kommet seg med pratingen og jeg forstår mer hva han sier i lange setninger. Han har blitt mer tydelig i språket.
Arian prater som en foss og har sterke meninger om det meste. Sta som han er.
Herlig <3

Sykepleierdåpen var en opplevelse utenom det vanlige. Når vi møtte opp måtte vi ha på oss bleie og spise sjokoladepudding fra ei bleie, drikke eplejuice fra en urinflaske og shotte til vi ikke klarte mer. Noen tok kveld veeeldig tidlig grunnet all shottingen. Vi måtte synge og danse for andreklassingene som var utkledt som sykepleiere. Vi hadde også rebusløp der løsningsordet var Clavicula (Latinsk for kravebein).
Vi hadde en slags stafett der klassen ble delt i to og skoene våre stablet i en haug på gulvet. Det var om å gjøre å få på seg sine sko så fort som mulig å springe tilbake så neste kunne starte helt til det var fritt for sko. Tror aldri jeg har fått på meg et par støveletter så fort før i hele mitt liv! Og det med en god blanding av tyrker, Sambucca, sjokoladepudding, eplejuice, øl og hvitvin i kroppen.
Jeg ble døpt til et latinsk navn (Husker ikke hva det var). Men det betydde i hvert fall å drite på seg. Haha, veldig gøy.
Alt i alt hadde vi det skikkelig moro og det var en vellykket kveld!

Skulle gjerne ha lagt ut noen bilder her, hvis jeg hadde hatt noen. Kameraet mitt er helt kaputt og de bildene som ble tatt er det andre i klassen som har.
Får sørge for å ha et kamera klart til neste gang vi skal gjøre noe sprell på skolen i hvert fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar