onsdag 26. januar 2011

En liten oppdatering

Jeg er så sliten og lei for tiden! Mye er det mørketiden som plager meg, men også andre ting.
Harstad-turen gikk ikke noe særlig. Fikk ikke tatt noen slags søvn EEg av sander for han ble livredd. Jeg var ikke fornøyd med måten vi ble behandlet på. Den sykepleieren som skulle sette alle de ledningene på hodet til Sander var ikke mye flink med unger. Han ble vettskremt, og ikke ville hun høre på noe av det jeg sa. Jeg måtte holde han fast i nesten en time før hun ga seg. Sander hylskrek og ropte at han var redd hele tiden, og det var helt forferdelig for Mammahjertet. Så etter all torturen fikk vi lov til å kjøre hjem. Et døgn uten søvn og en lang kjøretur var ikke akkurat det som stod høyest på ønskelisten min. Men vi kom trygt hjem, heldigvis. Selv om hele turen var bortkastet egentlig...
Når jeg kom hjem dro jeg rett på Intersport å kjøpte ski til både Sander og Arian. Jeg syntes så synd i Sander, og både han og Arian har ønsket seg ski så lenge. Dessutten har jeg spart en del penger siden jeg sluttet å røyke, så det var røykpengene som gikk til å kjøpe nye ski. Det synes jeg egentlig var veldig fornuftig.

Så er det bilen min. Den er helt kaputt og det var vært noe feil med den en gang og bestandig etter jeg kjøpte den. Jeg har brukt mange tusen på å få den i orden, men den blir bare værre og værre. Idag ga jeg opp. Etter flere nye tusenlapper rett ut vinduet, var den fortsatt like ille når den kom fra verksted. Om ikke værre. Det er jo enkelt for noen å si at jeg bare kan kjøpe ny bil. Men fullt så enkelt er det ikke for meg. Jeg er student , og hva slags bank i dette langstrakte land vil gi en student lån til bil?
Jeg kunne gått også. Hadde det ikke vært for at skolen og barnehagen ligger et godt stykke unna der jeg bor. Buss er heller ingen god løsning med to små barn tidlig på morgenen. Jeg trenger bilen og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Ellers har vel ting gått ganske greit de siste dagene. Jeg og Mats feiret bursdag i helgen. Han fylte jo 30 år den 24.desember og jeg fylte 24 år den 14.januar. Vi fant bare plutselig ut at vi skulle leie gymsalen på en skole her i kommunen og lage til fest. Det ble veldig vellykket, men mye gris. Jeg vasket golv i 3 timer på Søndag, og må si at det er den mest sinnsyke golvvasken jeg noensinne har hatt. Men så var der mange gjester og det var totalt verdt strevet også.

Dagen idag har bare vært slitsom for hodet mitt. Men kjenner at jeg gleder meg til praksisen fra 21.Februar til den 15.April. Jeg skal være på Ankenes Bo og Servicesenter. Spennende! Igår hadde vi undervisning i "sykepleierdokumentasjon". Altså det med å føre journal, skrive epikriser, rapporter og pleieplan. Synes det var gøy og gleder meg til å gjøre dette i virkeligheten med "ekte" pasienter.
Håper bare det ordner seg med barnevakt de dagene jeg må jobbe ettermiddag og helg.
Utrolig hvor mye man må tenke på og ta hensyn til når man har små unger å ta vare på også. Elsklingene mine.

Jeeg har faktisk lest til praksistesten i hele dag på skolen og er egentlig ganske lei av det også. Motivasjonen forsvinner liksom litt når man har så mye annet å tenke på. Men alle har vel sånne perioder, så her er det vel bare å bite tennene sammen å få ting unnagjort. Har praksistesten på Onsdag den 2.2.11, og er veldig spent! Skal oppdatere her med en gang jeg vet hvordan det gikk.

Nå skal jeg få to ville unger i seng, så er det litt lesing og så er det natta!
Sov godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar