onsdag 2. februar 2011

Praksistest bestått!

Gjett om jeg er lykkelig! Jeg bestod praksistesten idag! Jeg trakk en oppgave der jeg skulle forflytte pasienten fra sengen til en stol og så utføre et helt sengeskift. Det høres vel egentlig ganske enkelt ut, men dere aner ikke hvor mye vi må tenke på når vi skifter på en seng som sykepleiere. Det er strenge regler og mye spriting av hender, ting og tang, skille rent fra urent osv. Dere aaaaner ikke hvor mye rart som regnes som urent egentlig! Heldigvis gikk det kjempegreit. Jeg husket på alt småpirk og var nøye med pasientsikkerhet, hygiene, kommunikasjon med pasienten. Ja, u name it! Mye å tenke på og jeg hadde migrene etter testen var fullført. Klarte også å svare på spørsmålene jeg ble stilt og det var også en god følelse. Ettet å ha fått tilbakemelding om bestått test, dro jeg hjem i lykkerus og skrev ferdig en etikkoppgave som skal leveres på fredag. Herlig å få det unnagjort! Imorgen har jeg medikamentregning og mikrobiologi. Spennende! Begge disse fagene skal jeg ha eksamen i til våren, etter endt praksis. Er skikkelig nervøs, spesielt for medikamentregningen. Matte er som et annet språk for meg. Det har det bestandig vært. Men, men... Jeg har kommet dit jeg er nå med resultater jeg er kjempefornøyd med, og fortsetter jeg å stå på, pugge og jobbe så holder karakterkurven seg høy også, håper jeg. Elsker å gå på skole! Masse utfordringer og spenning hver dag. Men så tror jeg også at sykepleieryrket i seg selv er en daglig utfordring og gleder meg til det er jeg som kan kalle meg sykepleier. Dagene har gått radig unna og jeg klarer ikke helt å forstå at vi allerede er i Februar. ser solen titte frem litt over fjellene iblandt og følelsen det gir meg å se sollyset igjen er ubeskrivelig herlig! Gleder meg så utrolig mye til sommeren! Litt D vitaminer fra solen, grønt gress og sommerferie etter et forhåpentligvis vellykket skoleår er virkelig noe å se frem til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar